Blog posts

FOODBOOK

FOODBOOK

PRZEPISY

Przygotowywanie smacznych dań, jest jak ‘neverending story’ – zawsze można wymyślić coś nowego. Mam dla Was pomysł na pyszne śniadanie, obiad i kolację!

Kampania „Pokochaj olej rzepakowy” realizowana przy wsparciu Unii Europejskiej oraz Rzeczpospolitej Polskiej, to akcja, którą wspieram na blogu już od jakiegoś czasu. Uważam, że nasz olej rzepakowy jest mocno niedoceniany.

logo-rzepak

Pamiętajcie o nim, ponieważ ma wiele cennych właściwości, witamin i minerałów. Po pierwsze, co istotne w moich przepisach, odznacza się dobrą wytrzymałością przy wysokich temperaturach, to oznacza, że można bez obaw na nim smażyć! Do smażenia warto wybrać rafinowany olej rzepakowy. Poza tym to źródło kwasów omega-3, znajdziemy w nim cenny przeciwutleniacz – witaminę E, która wpływa na ochronę DNA, białek i lipidów przed uszkodzeniami na tle oksydacyjnym. Warto wiedzieć, że codzienne spożywanie ok. 2 łyżek oleju rzepakowego całkowicie pokrywa zapotrzebowanie człowieka na kwas linolenowy (ALA) z rodziny omega-3 (ten sam, który wpływa na utrzymanie prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi). Dobrze jest nie przekraczać tej zalecanej dawki. 🙂

Śniadanie

Placuszki bananowo-owsiane

Pierwsza propozycja, to przepyszne i pożywne placuszki bananowo-owsiane, które dodają energii i siły do działania. Pełen przepis możecie znaleźć o tutaj.

placki

Obiad

Pesto z makaronem z cukinii

Przygotowanie makaronu z warzyw to świetna sprawa! Użyjcie do tego obieraczki i cukinii, wystarczy pokroić warzywo na cienkie plasterki, posolić, popieprzyć i podusić kilka minut na minimalnej ilości oleju rzepakowego. Na końcu dodać pesto, fetę i oliwki. Wyjdzie Wam cudo! 🙂

pesto pesto2

Kolacja

Omlet z rukolą

Jeśli chcecie szybką, pożywną i lekkostrawną kolację, zainwestujcie w omlety! Moja wersja składa się z 2 jaj, 2 garści rukoli, przypraw do smaku i oleju rzepakowego do smażenia – nic więcej nie potrzeba. Całość wystarczy wymieszać za pomocą blendera i wrzucić na rozgrzaną patelnię z olejem. Na wierzch dodajcie ulubione warzywa i wcinajcie ze smakiem!

omlet omlet2 omlet3

Jak widzicie, dania nie muszą być nudne, ani czasochłonne. Wystarczy trochę sprytu i wyobraźni.

Co dziś przygotujecie? 🙂

 

 

ENJOY_pasek

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.