Blog posts

SPRING ROLLSy – jak przygotować dietetyczną przekąskę na imprezę?

SPRING ROLLSy – jak przygotować dietetyczną przekąskę na imprezę?

PRZEPISY

Przywołujemy wiosnę! W tym celu serwuję lekkie, pełne warzyw i świeżego smaku spring rollsy. Najlepiej sprawdzą się jako przekąska na imprezie, ale śmiało możecie je wcinać na obiad i kolację.

Dużą zaletą spring rollsów, jest to, że możecie wrzucić do nich dosłownie wszystko – dzięki temu każdy będzie mógł skomponować swoją ulubioną wersję.

Przepis powstał w ramach świetnej współpracy na rzecz szerzenia wiedzy o właściwościach oleju rzepakowego i korzyściach wynikających z jego używania – kampanii „Pokochaj olej rzepakowy”, którą wspiera Unia Europejska oraz Rzeczpospolita Polska. Mam wrażenie, że nadal jest ON mocno niedoceniany, a szkoda. Czas to zmienić! Co jakiś czas będę podsyłała Wam nowe ciekawostki! Tym razem kilka z nich…logo-rzepak

Czy wiecie, że olej rzepakowy w swoim składzie zawiera: 56-68 % kwasu oleinowego, 18-22% kwasu linolowego (omega-6), 10-13% kwasu linolenowego (omega-3), 4-6% kwasów nasyconych (palmitynowego i stearynowego), 0-2% kwasu erukowego (w odmianach uprawianych dawniej kwas ten stanowił połowę składu kwasów tłuszczowych, a w aktualnie rejestrowanych odmianach rzepaku jest już 0% erukowego)? Co ciekawe, zawiera najmniej niekorzystnych z punktu widzenia zdrowotnego nasyconych kwasów tłuszczowych, okazuje się, że ich zawartość jest dwukrotnie niższa niż w oliwie z oliwek czy oleju słonecznikowym.

Tym razem użyjemy go do podsmażenia piersi z kurczaka. Dobrze zapamiętać, że jest on doskonałym tłuszczem do smażenia i pieczenia, ponieważ odznacza się dobrą wytrzymałością na zmiany termiczne zachodzące podczas tych procesów. Dodatkowo olej rzepakowy charakteryzuje się mniejszą o 5%-10%, w porównaniu z innymi tłuszczami, kalorycznością spowodowaną łatwym odsączaniem oleju z produktu po smażeniu – ja w tym celu użyłam ręczniczków kuchennych (SZCZERZE POLECAM TĘ METODĘ).

Składniki:

  • warzywa (ogórek, awokado, cebulka, marchew, rzodkiewka/ kiełki rzodkiewki, papryka)
  • pierś z kurczaka
  • papier ryżowy
  • olej rzepakowy
  • przyprawy do smaku

IMG_1200

Przygotowanie:

Kurczaka kroimy w długie plasterki i marynujemy w ulubionych ziołach i przyprawach (polecam czosnek, sól, pieprz, chilli, zioła prowansalskie). Podsmażamy na niewielkiej ilości oleju rzepakowego i wyjmujemy na ręczniczki papierowe. Warzywa również kroimy w plasterki – dzięki temu będzie nam łatwiej zawijać rollsy. Papier moczymy w wodzie przez mniej więcej minutę, gdy jest już miękki, komponujemy swojego rollsa i zawijamy.

IMG_1206

IMG_1216

IMG_1241

 

IMG_1260

IMG_1271

IMG_1276

Smacznego! 🙂

ENJOY_pasek

 

 

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.