Blog posts

DIAGNOZA MOTYWACJI: Dlaczego chcesz schudnąć? (część 1)

DIAGNOZA MOTYWACJI: Dlaczego chcesz schudnąć? (część 1)

Uncategorized

Redukcja masy ciała i późniejsze utrzymanie jej na prawidłowym poziomie, w dużym stopniu zależy od motywacji, którą nieustannie należy podtrzymywać, a nawet wzmacniać.
 O ile pragnienia, to kwestia świadoma – zdajemy sobie sprawę z tego czego chcemy, o tyle motywy bardzo często pozostają nieuświadomione.

Pragniesz schudnąć – to już wiemy.
Jednak pytanie brzmi DLACZEGO:
Jakie są powody, które skłoniły Cię do podjęcia tej decyzji?
  
Przykładowo:
 Wiemy, że chcemy schudnąć, ale o tym dlaczego jest to dla nas tak ważne już nie myśleliśmy.

Wiemy, że chcemy zdobyć Mount Everest, ale skąd to pragnienie i co nam da jego zdobycie, nie wiemy.

 Wiemy, że awans to nasz cel na ten rok, ale jak on wpłynie na nasze życie, dlaczego jest tak istotny, jakie są tego wady i zalety – nie zastanawialiśmy się zbyt długo.
Mając większą wiedzę na temat pobudek, które powodują chęć osiągnięcia danego celu, istnieje większe prawdopodobieństwo na jego realizację . Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie sprawdzić, jak ważne jest dla nas to, co sobie założyliśmy.
Widząc, ile argumentów przemawia za tym, by działać, zaczynamy rozumieć, że dążenie do wyznaczonego, ma ogromny sens, co wpływa na wzrost naszej motywacji.
Chcieć to móc? 
 To slogan, który towarzyszy wszelkim zrywom zmieniającym styl życia.
Osobiście bardzo go nie lubię, to jedno z najbardziej drażniących i denerwujących pseudomotywacyjnych haseł, które może przynieść więcej złego, niż dobrego.
 Jego podstawowym błędem, jest nieuwzględnienie różnic indywidualnych – traktowanie wszystkich w ten sam sposób. Należy pamiętać, że każda istota jest indywidualnością, dlatego uniwersalna recepta odchudzająca, nie istnieje.

 ZADANIE 1:

 Wymień 10 pozytywnych powodów dla których chcesz zredukować nadmierne kilogramy.
Warto wiedzieć, jaki jest cel danego zadania…

W ten sposób możesz sprawdzić, dlaczego jest to dla Ciebie ważne, co kryje się za tym, że chcesz schudnąć. Im bardziej jesteśmy świadomi motywów, tym większa szansa na ich realizacje. Trzymanie danej karteczki zawsze przy sobie, spoglądanie w trudnych chwilach czy wydrukowanie jej i przywieszenie w widocznym miejscu, wpłynie na mobilizację i motywację do działania.
 Motywacja, to temat rzeka. Cykl podzieliłam na kilka części i ćwiczeń, które będę stopniowo – kawałek po kawałeczku wrzucała na blog
 Jutro spodziewajcie się kolejnego zadania.
 Jeśli chodzi o wykonywanie zadań – nigdy Was o to nie proszę, ani nie zmuszam, nie każę – to Wasza dobrowolna decyzja. Jeśli macie ochotę, warto je wypełniać, mogą okazać się naprawdę przydatne. 

CZĘŚĆ 2
KONTYNUACJĘ ARTYKUŁU ZNAJDZIESZ TUTAJ [klik]

 ZOBACZ KONIECZNIE:

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.