Blog posts

BIEGAMY PRZEZ MIESIĄC – akcja motywacyjna + plan działania

BIEGAMY PRZEZ MIESIĄC – akcja motywacyjna + plan działania

Uncategorized
Miesiąc to szmat czasu – ile można osiągnąć w bieganiu przez 30 dni? Uważam, że wiele. Zobaczymy. Testujemy na własnej, prywatnej skórze. Przedstawiam Wam mój plan – wyzwanie motywacyjne.
Do dzieła!

Pierwsze 2 tygodnie
Oczywiście, bieganie zaczynamy stopniowo – powoli. Metoda małych kroczków… To moje prywatne wyzwanie, a jestem osobą, która od
czasu do czasu biega i to właśnie regularność jest moim największym
wyzwaniem.
Przez 14 pierwszych dni, biegamy 30 minut. To pozwoli przyzwyczaić się do aktywności. Wielki zryw to stan, który dla naszego organizmu, jest  trudny do zaakceptowanie. Umysł buntuje się przed tak dużymi zmianami. Mój bieg jest przerywany co jakiś czas szybkim marszem.
 Jeżeli do tej pory nie biegaliście, to warto zmniejszyć czas biegu przerywanego (czyli trochę biegniemy, trochę idziemy) do 10 minut w pierwszym tygodniu i go stopniowo zwiększać. Biec w takim tempie jak Wam to odpowiada – trucht, bieg, chodzenie. Powolutku. Początkowo więcej się chodzi niż biegnie.

Podkręcamy tempo
Po 14 dniach, w każdy poniedziałek zwiększamy ilość czasu o 10 minut. 
W środku tygodnia pozostajemy przy stałym czasie. 
Dlaczego taki sposób?
Nie lubię się przemęczać. 30-40 minut, to dla mnie trening optymalny. 
Jednakże, nic tak nie mobilizuje jak wyzwania – dlatego wyznaczyłam jeden dzień w tygodniu na 110% wysiłek. 
PAMIĘTAJCIE O: krótkiej rozgrzewce i rozciąganiu po biegu. 
Aktywny weekend, to dzień w którym wybieramy taką aktywność fizyczną, jaka nam się żywnie podoba: rower, basen, spacer, siatkówka – co nam przyjdzie do głowy. 
MOTYWACJA
W tym miesiącu, szczególną uwagę poświęcę motywacji. Co jakiś czas będę publikowała ćwiczenia psychologiczne, które pomogą w dążeniu do zamierzonego przez nas celu.  
Oczywiście, będzie można je wykorzystać na wiele sposobów, choćby i w ramach powyższego wyzwania z bieganiem.
Czego oczekuję po miesiącu?
Poprawionej kondycji, lepszego samopoczucia, pewnej rutyny, ubytku kilku centymetrów (ale bez większych szaleństw), a przede wszystkim WYSMUKLENIA.
 Plusy się mnożą i mnożą…
 
Bieganie dla człowieka, to jedna z najbardziej naturalnych czynności. To lekarstwo, wpływa na przedłużenie długości i jakości życia, a w dodatku jest prawie bezpłatne (minus koszt butów, koszulki, spodenek) – warto z niego skorzystać. 
Po miesiącu zobaczymy efekty – wszystko opiszę…:)

Kto ma ochotę dołączyć? 
Osoby, które chcą wziąć udział w akcji, proszę o zgłoszenie swojego udziału:
 czyli komentarz pod tym artykułem  (to mobilizuje innych).  

Można także dołączyć do wydarzenia na facebooku [KLIK].

Ostatnie akcje motywacyjne przyciągnęły około 200 osób. Zobaczymy jak będzie tym razem. 

Start: 30.06
Wyzwanie można zacząć w dowolnym momencie.

DAWNE AKCJE:
Akcja cięcie – najlepsze ćwiczenia na boczki
Przysiadamy przez 30 dni – squat challenge


Tabelkę można zapisać i wydrukować
(prawy przycisk – “Zapisz obrazek jako…”).
 
PODSUMOWANIE AKCJI:
https://www.martynabanasiak.pl/2014/08/jak-zaczeam-regularnie-biegac-wideo.html

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.