Blog posts

Jak się zmotywować do odchudzania – Obieramy cel na JESIEŃ, czyli jak stworzyć plan działania.

Jak się zmotywować do odchudzania – Obieramy cel na JESIEŃ, czyli jak stworzyć plan działania.

Uncategorized
Ostatnio wiele z Was pisało do mnie, że straciło motywację do działania. Przygnębienie, smutek równały się z większymi, kaloryczniejszymi i słodszymi posiłkami, brakiem energii, niezadowoleniem z siebie i swojego życia. Jesienna depresja, powiadacie? Wzrasta potrzeba motywacji – czas stworzyć plan działania.

Życie toczy w rytmie sinusoidy – szczęśliwe dni przeplatają się z tymi, gdzie uśmiech rzadziej gości na twarzy. Jakie jest w taki razie Twoje codzienne zadanie? Starać się.
Pamiętaj.
Masz prawdo do gorszego dnia.
Masz prawo do poczucia beznadziejności i bezradności. 
Masz prawdo by nie czuć się dziś na siłach do ćwiczeń.
Masz prawo by dziś rozkoszować się tabliczką czekolady. 
Czapki, szale i płaszczyki otulone jesiennym pejzażem, liście
kolorowe zachody słońca i długie spacery. Zielona herbata w ulubionym
fotelu i książka. Jesień to czas szczególny, na tyle ciepły by usiąść na ławce w parku i pomyśleć, a na tyle chłodny, by nie robić tego zbyt długo. 
Mam dla Ciebie zadanie.
Wykonaj je. To nie sprawdzian. Czy pomoże? Na pewno nie zaszkodzi.
Samo przeczytanie nie wystarczy.

USIĄDŹ.

Nie teraz, wybierz miejsce i czas rozważnie. Może idź na spacer do parku, lub zostań w domu, zgaś światło w pokoju, wyłącz telewizor, zapal świeczkę, napawaj się ciszą, jeśli masz ochotę włącz muzykę ( polecam Sigur Ros).

ZAMKNIJ OCZY.

Zastanów się co chciałbyś osiągnąć? Nie odpowiadaj ogólnie, wymieniaj konkrety.
Co ze zbioru pragnień jest dla Ciebie w danym momencie najważniejsze? Na czym chciałbyś się skupić? Do którego z nich chciałbyś dążyć, a które mogą jeszcze poczekać?
Masz obrany cel? Dobrze.

Otwórz oczy. WEŹ KARTKĘ PAPIERU.

Zapisz wybrany cel. Zastanów się i odpowiedz na pytania:
—-> Co muszę zrobić? Jak? Gdzie? Kiedy? Jak długo? Co będzie mi potrzebne?
—-> Co może być przeszkodą? Jak zminimalizować trudności? Dlaczego do tej pory mi się nie udawało?  Jak temu zapobiec?
(Jeśli macie ochotę, stworzę dla Was wzór-szablon, który będziecie mogli uzupełnić.)
Zachowaj kartkę. Wracaj do niej ilekroć będziesz potrzebować. Realizuj cele, zapisuj nowe wyzwania, przyznawaj się do błędów i wyciągaj wnioski.
Plan działania, organizacja – jasny cel i wybór strategii, rozważenie za i przeciw – przybliżą Cię do sukcesu. 

Daj sobie czas. 

NAGRADZAJ SIĘ!
Zrób DZIEŃ dla siebie (może to być sobota):
Spersonalizuj przyjemność, tak by odpowiadała Tobie.
– ugotuj pyszny obiad, kolację,
– obejrzyj ulubiony serial, film,
– spotkaj się z kimś,
– poczytaj książkę,
– umów się na wizytę z dietetykiem, psychologiem,
– kup rower czy łyżwy,
– wybierz się na wycieczkę do pobliskiego miasta, wsi,
– idź do fryzjera czy stylisty (polecam stylistę, tak mało osób korzysta),
– kup wypatrzone już dawno ulubione perfumy, być może czas wybrać swoje własne, te które będą się kojarzyć innym z naszą osobą (polecam  www.douglas.pl).
Zrób to na co zawsze miałaś ochotę, a brakowało Ci czasu, co chciałaś, czego zazdrościłaś innym, do czego wzdychałaś, a szkoda było Ci pieniędzy.
___________________________________________________________________________________
SZABLON DO POBRANIA TU: 

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.