Blog posts

DIETETYCZNE spaghetti carbonara

DIETETYCZNE spaghetti carbonara

Uncategorized
Popełniłam wczoraj dietetyczne spaghetti, stwierdzam więcej – popełniłam wczoraj DIETETYCZNE SPAGHETTI CARBONARA… Obawiałam się, że dokonuję kulinarnego przestępstwa. Strach nie opuscił mnie nawet, gdy podałam danie na talerzu. Dopiero pierwszy kęs i opinia towarzysza obiadu (smakosza pełnotłustego, pełnokalorycznego i niekoniecznie zdrowego): “Cholera. Czemu Ty masz zawsze smaczniejsze…?”, utwierdziła mnie w przekonaniu, że każdy sąd by mnie uniewinnił… Śmiało stwierdzam, że to najlepsza carbonara jaką jadłam.

Dietetyczne SPAGHETTI CARBONARA

czas: 15 min
łatwe
Składniki:
3 plasterki ulubionego sera
4 plasterki boczku (można wymienić na szynkę)
2 jajka
makaron pełnoziarnisty (u mnie akurat Skinny Noodles)

jogurt naturalny
1 ząbek czosnku 
pietruszka
przyprawy do smaku

Wykonanie:
Wstawiamy makaron, gotujemy aż będzie lekko Al dente (nie rozgotowany, a lekko twardy).
Bierzemy miseczkę, wbijamy jaja i mieszamy do uzyskania jednolitej masy. Kolejno wrzucamy pokrojony na plasterki (lub starty) ser, rozgnieciony czosnek, pokrojoną pietruszkę, sól, pieprz, przyprawy i wszystko mieszamy. A wygląda to mniej więcej tak:

Boczek kroimy na małe kawałeczki (odcinamy skórę i niepotrzebne tłuste),
wrzucamy na patelnię bez oleju i chwilkę podsmażamy (2 min, aż nabierze
kolorków). Dorzucamy makaron i podgrzewamy jeszcze ok. 1-2
min.
Na koniec wlewamy masę, którą wcześniej przygotowaliśmy i wszystko smażymy jeszcze przez chwilkę (nie należy dopuścić do całkowitego ścięcia jajek. Zdejmujemy z ognia i odstawiamy na jakąś minutkę. Gdy lekko ostygnie dodajemy pół małego jogurtu naturalnego.
Na talerzu przystrajamy pietruszką. (Bez niej danie nie ma “tego czegoś”, doskonale łączy ze sobą wszystkie smaki).

Smacznego! 🙂

(Visited 28 274 times, 41 visits today)

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.

24 Comments

  1. natalia5299
    Sierpień 17, 2013 at 10:02 am
    Reply

    też tak często robie spagetti tylko ,że bez boczku 🙂

  2. Natalia Bartman
    Sierpień 17, 2013 at 10:04 am
    Reply

    "Popełniłam wczoraj dietetyczne spaghetti" Zgubiłaś składnie czy jak?

    • admin
      Sierpień 17, 2013 at 3:22 pm

      A zgubiłam?

    • Natalia Bartman
      Sierpień 19, 2013 at 5:25 pm

      Tak. Składnia do d*py

    • Anonimowy
      Sierpień 31, 2013 at 3:30 pm

      To był przykład komizmu językowego proszę pani polonistki -.-"

    • Agnes Ka
      Listopad 5, 2013 at 2:16 pm

      Natalia B. – brawo za głupote.

    • Anonimowy
      Czerwiec 9, 2014 at 2:13 am

      Pani Natalio – proponuje poczytać parę ksiąźek z dobrej literatury i taka składnia nie będzie dziwić… To co nowe i obce zawsze wydaje się dziwne.

  3. Magda BodyAttack
    Sierpień 17, 2013 at 2:10 pm
    Reply

    Świetne stwierdzenie – popełniłam spaghetti 😉 Ale bez przesady. To świetne źródło węglowodanów, naszej energii, której tak potrzebujemy do ćwiczeń 🙂 Zjadłaś? Dzisiaj ćwicz 🙂 I po carbonara nie będzie śladu 🙂

    Poza tym mniam! Uwielbiam spaghetti carbonara 🙂

    • admin
      Sierpień 17, 2013 at 3:25 pm

      Oj MNIAM 🙂 ale w carbonarze nie makaron wzbudza moją wątpliwość a śmietaną i smażony boczek. Weglowodanow mam nadzieje, ze nikt sie nie boi (tych zdrowych weglowodanow).

  4. uwielbiamy
    Sierpień 17, 2013 at 4:37 pm
    Reply

    Uwielbiamy carbonarę, ale dietetycznej chyba nigdy nie jedliśmy:-)))

  5. CookingByFaksiu.
    Sierpień 17, 2013 at 10:08 pm
    Reply

    ja już się nauczyłam robić carbonarkę na jogurcie- i smakuje mi idealnie 🙂

    może zainteresuje Cię moje rozdanie kulinarne 🙂

  6. lullaby
    Sierpień 18, 2013 at 10:16 am
    Reply

    Aż ślinka cieknie. W zasadzie mogłabym się żywić samymi makaronami – czasem żałuję, że nie urodziłam się we Włoszech 😉

  7. Bober
    Sierpień 18, 2013 at 11:24 am
    Reply

    Hmm, nie wątpię, że spaghetti jest pyszne, ale obawiam się, że nie ma w nim nic dietetycznego – w przepisie na carbonarę nie ma śmietany, więc dodawanie jogurtu zamiast niej jest zbędne. A boczek, ser i makaron pozostają, bo bez tego nie byłaby to carbonara, chyba że jakieś odpowiedniki zmieniłyby danie w dietetyczne, ale tu już wątpiłabym w walory smakowe 😉

    • admin
      Sierpień 19, 2013 at 7:55 am

      Pewnie jest wiele wersji dania, a jedną z nich jest śmietana w przepisie i jasny makaron 🙂 Dlatego z pełną odpowiedzialnością mówię o daniu dietetycznym.

  8. zakłamana
    Sierpień 18, 2013 at 2:10 pm
    Reply

    świetny blog 🙂 zapraszam do obserwowania i komentowania http://alex-faashion.blogspot.com/

  9. Woogie Boogie
    Sierpień 19, 2013 at 1:02 pm
    Reply

    Wygląda przepysznie! Niestety dzisiaj nie mam składników 🙁

  10. Klaudia R
    Sierpień 19, 2013 at 2:04 pm
    Reply

    Mmm pychotka

  11. Magda M
    Sierpień 19, 2013 at 8:08 pm
    Reply

    Muszę koniecznie wypróbować jak tylko zaopatrzę się w składniki. Wszystko brzmi i wygląda pyyyysznie :-)Uwielbiam spaghetti!
    Pozdrawiam i obserwuję 🙂

  12. Anonimowy
    Wrzesień 4, 2013 at 8:52 pm
    Reply

    a ja zamiast boczku dodaje wedzonego lososia

  13. Anonimowy
    Wrzesień 10, 2013 at 10:58 am
    Reply

    mi niestety nie smakuje ,a wrecz mnie odrzuca.. 🙁

  14. Anonimowy
    Wrzesień 25, 2014 at 12:00 pm
    Reply

    Ja robię bardzo podobnie )
    * polędwica sopocka
    * makaron pełnoziarnisty
    * jajko
    * jogurt
    * ser
    * przyprawy (jak najmniej soli)

    Polędwice bez tłuszczu na patelni, wlewamy wcześniej zrobiony sos (trochę jogurtu, jajko, starty ser, przyprawy), i wsypujemy wczesniej ugotowany makaron.

    Smacznego 🙂

  15. Martyna
    Maj 3, 2015 at 5:29 pm
    Reply

    kocham SPAGHETTI, ale boczek zamienię na szynkę, aby stworzyć pozory mniej kalorycznej potrawy – na bank włączę to do swojej diety – przy okazji zapraszam SPAGHETTI

  16. Weronika
    Sierpień 31, 2015 at 4:48 pm
    Reply

    Bardzo mi się podoba ten przepis. Ciekawa jestem smaku, do tej pory jadłam tylko ze śmietanką i tłustymi serami. A teraz chcę użyć sera niskotłuszczowego i jogurtu 0 procent. Zobaczymy jak wyjdzie 🙂

  17. Anonimowy
    Listopad 14, 2015 at 12:06 pm
    Reply

    Uwielbiam ten przepis! To najlepsza carbonara, jaką jadłam. Dziękuję za przepis i pozdrawiam. Czekam na kolejne;-) Daria

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.