Blog posts

Studiujący szpinak

Studiujący szpinak

Uncategorized

Nie wyobrażam sobie studiowania bez szpinaku. To chyba jeden z podstawowych składników, który znajduje się w większości lodówek.
Dlaczego?
Powody są oczywiste – tani, łatwy w przygotowaniu, do tego smaczny i zdrowy!
Czyli chyba to, co studenci lubią najbardziej. Można z niego czarować różnorodne zielone pyszności.

Jednakże: Szpinak nie zawiera zbyt wiele żelaza – 2,8g100g, dla porównania – prawie dwukrotnie więcej zawierają go chociażby nasiona soczewicy czy natka pietruszki. Poza tym absorpcja (czyli wchłanianie) żelaza z produktów pochodzenia
roślinnego należy do dość niskich, wynosi zaledwie 1%.
Szpinak nie powinien być
spożywany przez osoby cierpiące między innymi na kamicę nerkową, gdyż zawiera kwas szczawiowy, który w
połączeniu z wapniem tworzy nierozpuszczalny związek – szczawian
wapnia, nieprzyswajalny przez organizm.

Ale bez przesady!
 Szpinak powinien znajdować się w zbilansowanej diecie. Zawiera wysoką zawartość beta – karotenu a także witaminy
C 67,8 mg/100g szpinaku, co pokrywa średnio 90% dziennego
zapotrzebowania.
Dla osób dbających o linie: szpinak zawiera zaledwie 16 kcal/100g.

Studiujący szpinak

Produkty:
– pierś z kurczaka
– szpinak
– czosnek
– sól, pieprz, zioła prowansalskie, bazylia
– kasza gryczana
– marchew
– jogurt naturalny
– olej rzepakowy

Wykonanie:

  • Kurczaka kroimy w kosteczkę i marynujemy w ulubionych ziołach – ważne, by trwało to kilka godzin, smak będzie bardziej intensywny. Kolejno grillujemy na patelni grillowej z odrobiną oleju rzepakowego. Dodajemy do niego szpinak, doprawiamy solą, pieprzem i czosnkiem (najważniejsza przyprawa szpinaku!). Dusimy ok. 5 min. Po zdjęciu patelni z ognia, tuż przed podaniem na talerz, doprawiamy całość 2 łyżkami jogurtu naturalnego.
  • Kaszę gotujemy 10 min, do momentu aż wyparuje w niej woda. Jeśli mamy kaszę w woreczku – rozcinamy go i wysypujemy zawartość – w ten sposób nie będziemy zmuszeni wylewać wody z cennymi wartościami odżywczymi. Niektórzy solą kaszę, spróbujcie tego nie robić – prawdopodobnie nie poczujecie różnicy.
  • Marchew myjemy i ścieramy na małych oczkach. Dodajemy łyżeczkę oliwy, ociupinkę soli i łyżkę jogurtu naturalnego.

Niedzielne smacznego po studencku!
🙂

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.