Blog posts

Tosty z jajkiem i awokado

Tosty z jajkiem i awokado

PRZEPISY, PSYCHODIETKA

Co robić by mieć rano dobry humor i być pełnym energii? Po przebudzeniu napić się ciepłej wody, a później postawić na pełnowartościowe śniadanie i kawę! Sukces gwarantowany.

Wiem, jak to jest nie mieć zbyt dużo czasu rano, dlatego mam dla Was przepis, który „robi się sam”. Wrzucamy wszystko do piekarnika, a w tym czasie rozciągamy się, wykonujemy poranną toaletę, malujemy czy spokojnie parzymy kawę. Tym razem wykorzystamy piekarnik i wysokie temperatury.

Zdradzę Wam pewien sekret, by pieczone pieczywo było chrupkie, ale nie twarde. Wystarczy posmarować je na wierzchu olejem rzepakowym – pozostanie miękkie i chrupiące po bokach. Wiem, że zależy Wam na tym, by dobrze rozpocząć dzień i tak jak ja stawiacie na wysokiej jakości produkty – dlatego właśnie wspominam o oleju rzepakowym. Jego właściwości i wpływ na nasz organizm mogą Was zaskoczyć!

Zobaczcie to porównanie poniżej:

martynabanasiak

Warto wiedzieć więcej o tym produkcie i używać go w kuchni, ja sama wspieram kampanię „Pokochaj olej rzepakowy” i zachęcam Was do zapoznania się z materiałami na jego temat o tutaj (www.pokochajolejrzepakowy.eu).

olej rzepakowy

Zwracajcie uwagę na to, jakie tłuszcze spożywacie – ważny jest bowiem ich wpływ m.in. na nasze serce: niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (ALA i LA) pomagają w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. Olej rzepakowy zawiera najmniej tłuszczów nasyconych spośród olejów roślinnych, co ważne w diecie niskocholesterolowej. Już 2 łyżki oleju rzepakowego dziennie, za sprawą kwasu ALA, pomogą nam utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu, co może przyczynić się do obniżenia ryzyka choroby wieńcowej.

Tosty z awokado i jajkiem

Składniki (na jeden tost):

  • 1 jajko
  • bułka pełnoziarnista żytnia (im większe pieczywo, tym łatwiej je wypełnić, by nic nie wypadło)
  • pół awokado
  • kawałek papryki
  • rukola
  • pomidorki
  • olej rzepakowy

Przygotowanie:

Awokado myjemy i tniemy na paseczki. Paprykę także myjemy i wycinamy z niej „zamknięty kształt” jak na zdjęciu poniżej. Bułkę kroimy na pół i wyjmujemy z niej środek, smarujemy olejem rzepakowym. Do środka wkładamy pokrojone w paseczki pomidorki oraz awokado (również kroimy w paseczki, bądź rozdrabniamy je widelcem). Na górze układamy paprykę i wbijamy w nią jajko. Całość posypujemy pieprzem i solą i wkładamy do piekarnika na 20 minut, ok. 180 stopni Celsjusza. Na samym końcu układamy rukolę.

IMG_7287

IMG_7310

IMG_7286

 

ENJOY_pasek_2

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.