Blog posts

Jak zacząć się odchudzać? Dzienniczek obserwacji

Jak zacząć się odchudzać? Dzienniczek obserwacji

PSYCHODIETKA, PSYCHOLOGIA

Chcemy schudnąć i się zmienić, ale nie wiemy jak! Otóż to, przychodzę z pomocą, by powiedzieć Ci jak zacząć się odchudzać i do czego służy Dzienniczek Obserwacji.

Jak pewnie część z Was już wie, tworzę zupełnie darmowy i dostępny dla każdego program, który pomoże schudnąć i zmienić nawyki na zdrowsze. Pierwsze dwa filmy za nami. Jeśli chcecie zacząć, zachęcam Was do obejrzenia ich poniżej.

Część pierwsza:

 

Część druga:

Zachęcam Was do oglądania filmów, kolejne części będą pojawiać się systematycznie, jedna po drugiej. Niekiedy podrzucę też filmy uzupełniające, jak ostatnio z 10 PROSTYCH ZMIAN W DIECIE, KTÓRE SPRAWIŁY, ŻE SCHUDŁAM 10 KG

Zalety Dzienniczka Obserwacji

  • Widzicie co, ile i w jakich okolicznościach jecie.
  • Nie zmieniacie jadłospisu – spisujecie to, co rzeczywiście zjedliście!
  • Poznacie swoje słabe strony, ale także – te mocne!

Sposoby na Dzienniczek Obserwacji

  • Zapisywanie tego, co zjedliście w ciągu dnia na kartce: uwzględniamy ilość, godzinę, odczucia.
  • Robimy zdjęcia jedzenia w ciągu dnia, by później przepisać to na kartce.
  • Aplikacja w telefonie.
  • Zapisywanie tego co jedliście w pliku na komputerze.

6 (1)

Instrukcja obsługi

  • TO WAŻNE. W pierwszym etapie NIE zmieniamy swojego systemu jedzenia. Jeśli chcecie schudnąć, musicie poznać przyczyny tycia. Aby poznać przyczyny tycia musimy mieć narzędzie, które pozwoli Wam oszacować skąd, jak i dlaczego biorą się Wasze kilogramy.
  • Dzienniczek prowadzimy maksymalnie 2 tygodnie – na tej podstawie można wysnuć konkretne wnioski. Kilka dni, to zdecydowanie za mało, a kilka tygodni może nas przemęczyć.

Jedzenie

Spisujcie to, co jedliście od razu – często zapominamy o swoich posiłkach lub (chcąc lepiej wypaść nawet sami przed sobą) podajemy mniejsze porcje. To błąd. Zapisujcie wszystko, co zjedliście, nawet jeśli to był tylko kęs bułki.

Ruch

Uwzględnijcie w nim także każdą aktywność fizyczną jak np. pół godzinny spacer, 15 minut ćwiczeń, 10 pajacyków. Niestety, ale chodzenie z góry na dół po kanapki o 2 w nocy się nie liczy… 🙂

Moje wymiary

Robimy to tylko raz na miesiąc! Pamiętajcie, by ważyć się rano na czczo. Nie wchodzimy na wagę codziennie, nie mierzymy się codziennie. Przepisujemy ostatnie wymiary, lub zostawiamy pole puste.

Dobre | Do zmiany | Neutralne

Nie wypełniajcie pól związanych z nawykami  – tym zajmiemy się w kolejnym wideo i wpisie! Wtedy dostaniecie konkretną instrukcję co z nimi robimy.

Plik do pobrania jako PDF.

 

Już niedługo kolejne części… Mam nadzieję, że będziecie się dobrze bawić. 🙂

 

About the author

Martyna Banasiak
Cześć, miło mi Cię widzieć! Blogować zaczęłam 3 lata temu, wtedy założyłam największego w Polsce bloga o psychodietetyce i zdrowym stylu życia Psychodietka.pl, w marcu tego roku dokonałam rebrandingu i działam pod swoim nazwiskiem na MartynaBanasiak.pl, rozszerzyłam też tematykę bloga. Możesz zobaczyć i posłuchać mnie na kanale na YouTube. Moje filmy mają około 2 000 000 wyświetleń (WOW!), uwielabiam to miejsce, może Tobie też się spodoba. Nie zastanawiam się nad tym, czy bardziej czuje się blogerem, czy youtuberem, po prostu robię dobre rzeczy, bo wiem, że tak można zdziałać najwięcej i najlepiej.
  • Anna

    Plik w pdf i zdjęcie w notce różnią się, w pdf masz napis „zapisz” a na zdjęciu „jedzenie”. Teoretycznie nie ma to większego znaczenia, ale być może zechcesz to ujednolicić. 🙂

  • http://krolczasu.pl/blog Król Czasu

    Badanie progresu jest ważne w każdej dziedzinie. Efekty naszej pracy to najlepsza motywacja.

  • anna

    Nigdy nie zapisywał odczuć w dzienniczku. Co mam pisać? Dlaczego zjadłam coś i co po ten czułam?